» Bieżące edycje
- Edycja I - edycja zostanie uruchomiona w semestrze zimowym roku akademickiego 2006/2007 (zajęcia rozpoczną się w październiku 2006 r.). Zapisy przyjmowane będą od maja 2006 r.
Poniższe informacje dotyczącą edycji I.
» CzesneOpłata za całość studiów wynosi:
6 800 zł (wpłata jednorazowa przy zapisie).
Czesne obejmuje koszt materiałów dydaktycznych oraz koszt wydania świadectwa ukończenia studium.
Zobacz:
numer konta. Tytuł wpłaty: "500-06-1221".
» Tryb naboruRekrutacja kandydatów na studia jest otwarta i odbywa się na zasadzie kolejności zgłoszeń (wniesienie opłaty za studia oraz złożenie w sekretariacie kompletu wymaganych dokumentów jest równoznaczne z przyjęciem).
Planowana liczba uczestników: 30 – 40 osób.
Wymagane dokumenty:
» Cel studium
- Pokazanie odbiorcom podejść, metod i technik, według których powinna przebiegać organizacja zarządzania produktami
- Pokazanie skutecznych i efektywnych metod tworzenia optymalnego portfela produktów
- Dostarczenie uczestnikom efektywnych narzędzi pozwalających na kształtowanie relacji z otoczeniem, wpływanie na ich działania.
- Zajęcia mają w dużej mierze charakter praktyczny i opierają się na najlepszych praktykach organizacyjnych.
» Adresaci studium
- Przyszli i obecni menedżerowie produktu
- Menedżerowie grup produktów
- Osoby tworzące strategię firmy i produktów
- Specjaliści ds. marketingu
- Osoby odpowiedzialne za zarządzanie portfelem produktów
- Brand managerowie
- Pracownicy działów marketingu i sprzedaży
- Osoby zajmujące się tworzeniem i realizacją strategii marketingowych
- Osoby odpowiedzialne za planowanie w firmie
- Osoby odpowiedzialne za budowę biznes planów i planów marketingowych
- Team liderzy
- inni
» Wykładowcy
- Wykładowcy SGH
- Wykładowcy innych uczelni
- Praktycy – w zależności od modułu: menedżerowie, pracownicy agencji badawczych, menedżerowie produktu, specjaliści i eksperci.
» Zespół wykładowców
- prof. dr hab. Piotr Płoszajski
- prof. dr hab. Ireneusz Rutkowski
- dr hab. Grażyna Aniszewska
- dr Małgorzata Bombol
- dr hab. Krzysztof Jasiecki
- dr Maria Aluchna
- dr Łukasz Marecki
- dr Rafał Mrówka
- dr Marek Panfil
- dr Mikołaj Pindelski
- mgr Grzegorz Augustyniak
- mgr Marcin Charkiewicz
- mec. Piotr Grodzki
- mgr Marek Laszuk
- mgr Beata Mierzejewska
- mgr inż. Witold Halwic
- lek. med. Rafał Uniczko
» Program studium
Program Studium Zarządzania Produktami składa się z ośmiu modułów. Pierwszy poświęcony jest analizie rynku w kontekście zarządzania produktami, drugi poświęcony jest organizacji zarządzania produktami, trzeci dotyczy zespołów produktów oraz zarządzania produktem w formie projektowej, czwarty ukazuje zagadnienia związane z finansami produktu, piąty wyjaśnia logistykę produktu, szósty poświęcony jest zarządzaniu produktami na specyficznych rynkach, siódmy dotyczy komunikacji związanej z produktem, zaś ostatni moduł to konsultacje związane z tworzeniem pracy dyplomowej.
I. PRODUKT NA RYNKU (26 godzin)
Funkcjonowanie rynku
- makroekonomiczne podstawy funkcjonowania rynku
- podstawy współczesnych koncepcji ekonomii
- firma na rynku
- produkt
Analiza rynku
- metody analizy rynku
- analiza danych
- metody selekcji informacji
- wyciąganie wniosków
Analiza potrzeb klienta
- współczesne metody badań rynkowych
- analiza statystyczna
- budowanie profilu klienta
- wykorzystanie programów komputerowych do analiz
Badania rynkowe
- współczesne metody badań rynkowych
- analiza statystyczna
- wykorzystanie programów komputerowych do analiz
- wykorzystanie badań w zarządzaniu produktami
II ORGANIZACJA ZARZĄDZANIA PRODUKTAMI (50 godzin)
Zarządzanie strategiczne produktem
- reguły i zasady budowy strategii organizacji
- strategie produktowe
- strategia wspierająca zarządzanie produktami
- product development
Marketing strategiczny produktu
- współczesne koncepcje marketingowe
- marketing produktu
- tworzenie wartości dodanej produktu
- zarządzanie marką
Zarządzanie innowacjami produktowymi
- innowacje w organizacji
- strategie nowych produktów
- zarządzanie cyklem życia produktu
- ustalanie ceny
- product development
Wprowadzanie produktów na rynek
- zasady umieszczania produktów na rynku
- segmentacja
- budowanie grupy odbiorców
- kontakty z klientem
Budowa i zarządzanie portfelem produktów
- budowanie portfela produktów
- zarządzanie portfelem produktów
- metody portfelowe
III. PROJEKT – PRODUKT (22 godziny)
Trening kreatywności
Zarządzanie projektami i zespołami
- tworzenie zespołu
- motywowanie
- techniki organizatorskie
Przywództwo i menedżer produktu
- przywództwo
- zarządzanie i menedżer
- menedżer produktu
IV. FINANSE PRODUKTU (12 godzin)
Plan marketingowy i biznes plan produktu
- budowa biznes planu produktu
- planowanie strategiczne
- prognozy i projekcje
- źródła finansowania
- plan marketingowy
Analiza wykonalności – Feasibility Study
- analiza finansowa
- analiza prawdopodobieństwa powodzenia
- determinanty sukcesu na rynku
- wycena produktów
V. LOGISTYKA i SPRZEDAŻ PRODUKTU (12 godzin)
Zarządzanie kanałami dystrybucji
- kanały dystrybucji
- logistyka
- współpraca z dystrybutorami
Wygrywanie przetargów i sprzedaż
- uwarunkowania organizacji przetargów
- przetargi w instytucjach rządowych i samorządowych
- przetargi w biznesie
- wskazówki do efektywnego uczestnictwa w przetargach
VI. ZARZĄDZANIE PRODUKTAMI NA RYNKACH SPECYFICZNYCH (18 godzin)
Specyfika zarządzania produktem przemysłowym
Zarządzanie produktem FMCG
Zarządzanie produktem telekomunikacyjnym i IT
Zarządzanie produktem farmaceutycznym
Zarządzanie produktem finansowym i ubezpieczeniowym
Aspekty prawne zarządzania produktami na rynkach specyficznych
VII. KOMUNIKACJA i PRODUKT (20 godzin)
Marketing i efektywna komunikacja z klientem
- zasady i techniki komunikacji z rynkiem
- budowa przekazu
- wpływanie na postępowanie nabywcy
Tworzenie prezentacji produktu i sprzedaż
- klient wewnętrzny
- klient zewnętrzny
- techniki perswazji
- wykorzystanie metod i technik prezentacji
PR i lobbying na rzecz produktu
- Zasady tworzenia PR produktu
- Lobbying i i działania wspierające
- Sytuacje kryzysowe
VIII. KONSULTACJE związane z przygotowaniem pracy projektowej (40 godzin)
Program studium obejmuje łącznie 160 godzin, w tym 50 godzin wykładów, 10 godzin ćwiczeń oraz 100 godzin konwersatoriów i warsztatów. Ponadto na konsultacje z ekspertami przewidzianych jest 40 godzin.
» Sposób organizacji kształcenia
- Wprowadzenie teoretyczne: przedstawienie modeli/algorytmów działania, które w łatwy sposób dawałyby się zastosować w praktyce działalności menedżerskiej; forma: wykłady ilustrowane przykładami
- Case studies: analiza przypadków praktycznych, sukcesów i błędów, adaptacja do własnej sytuacji przez słuchaczy
- Symulacja lub projekt: rozwiązanie rozbudowanego zadania, przygotowanie rozbudowanego projektu; praca w grupach pozwalających na wymianę doświadczeń pomiędzy uczestnikami studium pod nadzorem wykładowcy; forma: warsztaty w trakcie zajęć lub praca domowa sprawdzana i zwracana z uwagami przez wykładowcę.
» Warunki zaliczenia:
- Obecności na zajęciach
- Realizacji projektów, zadań na zajęciach lub w formie prac domowych
- Ewentualnych egzaminów po wybranych najważniejszych modułach
- Przygotowania i obrony końcowego projektu dyplomowego realizowanego w formie pisemnej
» Organizacja studiumStudium trwa 2 semestry i jest uruchamiane zawsze w semestrze zimowym. Zajęcia rozpoczynają się w październiku danego roku i kończą w czerwcu następnego roku. Przyjmowanie zapisów rozpoczyna się w maju tego samego roku, w którym ma zostać uruchomiona dana edycja studium.
Zajęcia będą odbywały się w trybie zjazdów piątkowo-sobotnich: 19 zjazdów w ciągu 9 miesięcy, na ogół dwa spotkania w miesiącu (w piątki od 16:30 oraz w soboty).
Uroczyste zakończenie studium i wręczenie dyplomów odbędzie się na ostatnim spotkaniu.
Kierownik studium: dr Mikołaj Pindelski
» Dodatkowe informacje i zapisyKatedra Teorii Zarządzania
al. Niepodległości 164
budynek F, pok. 1102, 1103 (XI piętro)
02-554 Warszawa
tel.: (0-22) 564 86 20
tel.: (0-22) 564 93 40
faks: (0-22) 564 93 41
Informacji udziela i zapisy przyjmuje:Bożena Pieńkos, e-mail:
bpienk@sgh.waw.plKierownik studium, dr Mikołaj Pindelski, e-mail:
mpindel@sgh.waw.pl, tel. kom.: 0-606 303 935
(prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku)